reklama

Keď nevera vstúpi do vzťahu

Čakajúc na priateľku a čašníčku jednej nemenovanej, takmer prázdnej kaviarne som si nechtiac vypočula rozhovor dvoch dám, jedna približne v mojom veku, druhá o dobrých päť až osem mladšia. Keďže bolo nedeľňajšie predpoludnie usúdila som, že sa stretli v kostole, využili príležitosť, lebo jedna druhej mali naozaj čo povedať. Téma nevera vo vzťahu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)

Manželstvo mojich rodičov bolo ťažké, ale pomoc, tolerancia, ohľaduplnosť, láska, pokora, to boli hodnoty prestierané ako chlieb náš každodenný na rodinný stôl vždy. Za pomoci Boha a modlitby sa zvládlo všetko, i dobre, i zlé. Či naše mamky a ocovia boli iní, ako sú teraz? A dnes?

Dnes sa stávajú tieto hodnoty priam nevítanými, nemodernými. Ste IN, ak sa zapletiete so ženatým mužom, ak zvediete vydatú dámu... bez ohľadu na to, čo bude nasledovať.

Novodobý fenomén nevera, ktorý zdá sa vkĺzne do každého vzťahu, nehľadiac na poslanie vzťahu, dobu trvania, postavenie partnerov, sociálne zabezpečenie, maloleté deti, synov a dcéry na prahu dospelosti... .

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Za dverami mnohých domácnosti vládne chaos a napätie, ako zvládnuť tohto nevítaného hosťa; strach a obavy z budúcnosti, strata dôvery, ochorenia tela a duši. Čo robiť? Kde sa vytratila láska, čo obohacovala pri sobáši oboch a dávala láske krídla, ochotných priniesť jeden druhému modré z neba?

Mladšia z našich hrdiniek, ktorá, ak naozaj bola v kostole, mala sa začo modliť alebo pýtať sa v myšlienkach všemocného o pomoc... ? Život ju postavil pre mnoho otáznikov, na ktoré si bude musieť odpovedať a možno práve preto stretnutie s priateľkou, lebo žiadne stretnutie nie je náhodné.

Vraj sa už celý týždeň akosi čudne cítila, začalo to v utorok, vraj absentoval e-mail od manžela. Vysvetlila si to množstvom povinností. Ale ak nezavolal v dohovorenú hodinu odchodu domov, začalo to byť podozrivé. Po niekoľkých minútach zavolala ona, a keď počula zrýchlený dych, vedela, že odniekiaľ sa vracia, čo potvrdil aj štrngot kľúčov. Ďalšie dni počas prípravy večere, ale i milovania boli tiež „iné“ ako obvykle. Čo však zažila včera sa vymyká normálu. Ráno vstala včaššie a rozhodla sa žehliť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zažila však šok, keď po pätnásť ročnom vzťahu objavila na košeli, práve tej, ktorú mal oblečenú v utorok odtlačok rúžu. Neveriacky skúmala tvar, predsa len trošku farby voda vzala, ale keď tie isté pery objavila na natelníku, ráno o pol ôsmej mala po víkende... a možno bude mať aj po vzťahu.

Takmer v priamom prenose si vypočuť krutú pravdu, ktorú napísal 23. týždeň roku pána dáme, ktorá to nečakala... aj veterník bol horký.

Spolu sediaca len ústa otvárala, a ja tiež. „Čo si mu povedala, keď vstal“? Spýtala som sa ho, či je tá košeľa jeho a keď prisvedčil, ukázala som mu aj ďalší kus prádla s poďakovaním za dôkazy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dvíhal sa mi žalúdok pri tomto rozhovore, zimomriavky mi behali po tele, niekoľko sa mi vyšmykla šálka spomedzi prstov, takmer som jej obsah vyliala na podšálku.

„Celý deň som nič nejedla, v noci mi bolo tak zle, spala som sotva dve hodiny,“ zakončila svoju spoveď dáma, ktorej nevera vkĺzla do vzťahu otvorenými dverami.

Neviem si predstaviť seba v podobnej situácii. Ako je možné, že po dvadsiatich rokoch spoločného života, života, ktorý niečo vzal a mnoho dal, príde okamih, ktorý nikto nečaká a vzťah, manželstvo sa zrúti, ako domček z karát.

Z hlbokých úvah nad životom, ktorého negatívne emócie sa mi lepili na telo a vnikali do duše ma konečne vyrušila priateľka a slová: „prepáč, bola havarka za mestom“, ma vrátili do reality nedele.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nech taká pochmúrna, ako bola prerozprávaná obchádza každého z nás.

Katarína Kellnerová

Katarína Kellnerová

Bloger 
  • Počet článkov:  69
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nemusíme žiť tak, ako sme žili do včera. Nedržte sa zaužívaných návykov, a tisícky možností vás budú pozývať do nového života. Christian Morgenstern Zoznam autorových rubrík:  Bútľavá vŕbaLuna na každý deňĽudia nášho mestaNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu