reklama

Koľko fígľov ešte poteší slovenský národ?

Slovenská pošta, aká si vlastne? Slovenská, nemecká alebo kocúrkovská? Lebo ja neviem. Jedného dňa som dostala e-mailom správu: Dobrý deň, dnes Vám bola zásielka ZA003411610SK uložená na pošte Štefanikovo nám. 7, Spišská Nová Ves. Môžete si ju vyzdvihnúť počas 18 kalendárnych dní v čase otváracích hodín. Slovenská pošta ...teraz ma napadlo, že by mohla byť aj anglická, keď správa je v angličtine. Hello, your postal item ZA003411610SK has been retained at the post office Štefanikovo nám. 7, Spišská Nová Ves today. You can pick it up within 18 calendar days during the opening hours. Slovenská pošta

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Po príchode do bytovky otváram schránku, idem naisto pre žltý lístoček... a akože ináč, i niekoľko letákov „povinného čítania“ som vybrala na získanie prehľadu, čo, kde a za koľko. Letáky pristáli na stolíku, žltý lístoček hneď vkladám hneď do kabely. Na druhý deň ráno si naň spomeniem, vyberám aj občiansky preukaz a odchádzam na poštu. Z budovy, kde pracujem, to mám na 2 minúty. Vo výťahu pozriem na lístok... a skoro som vypľula neslušné slová. Vraj miesto uloženia: Pošta Tarča (sídlisko v našom meste vzdialené od centra mesta 2 km). Neostalo mi nič iné, len sa vrátiť z kratšej cesty.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na druhý deň stretám doručovateľku, prihováram sa:

„Včera som vám chcela volať, ale akosi mi to nevyšlo.“

„Preto sme sa stretli.“

„Dostala som balík a je uložený na pošte na Tarči, neviete prečo?“

„Balíky rozváža poštová kuriérska služba, nie pošta. Neviem, ako je otvorená pošta na Tarči“, úprimne informuje útla osôbka.

V sobotu som na to úplne zabudla. Nevadí, do ukončenia úložnej lehoty ďaleko. Nie nadarmo sa hovorí, „čo môžeš urobiť dnes, neodkladaj na zajtra“, ukladám do mobilu poznámku a v pondelok zvýrazňujem diár, šípkujem úlohy. 11.00 hod. pošta Tarča . Ale poviem pravdu, moje rozhodnutie hneď od začiatku sprevádzal čudný pocit; taký veľavravný, ktorý našepkáva, „ideš zbytočne“. V snahe mať jednu úlohu vyriešenú som svoj vnútorný hlas aj tak nepočúvla a vybrala som sa peši na dvojkilometrovú prechádzku (skratkou možno ušetriť 500 metrov). Pokladničné hodiny oznamovali pracovnú dobu od 8.00 – 12.00 hod a od 12.30 do 16.00. Môj mobil práve ukazoval 11.48 hod. Prehltla som horkú slinu a pobrala sa domov. Moje kroky smerovali k pošte po druhýkrát okolo pol druhej. Výsledok rovnaký, dvere na pošte sú zase zatvorené. Vyberám z kabely mobil, aby som sa presvedčila, či moje myšlienky zodpovedajú realite, keď tu zrazu počujem: „od 1. mája je pošta zrušená.“ Neverila som vlastným ušiam a očiam. To je ako zlý vtip... vyberám z kabely žltý lístoček, ukazujem starkej, ona mne pohľadnicu Dobrého anjela, lebo schránku na budove doručovateľky vyberajú. Hmmm, neveriacky pohmkáva. Vychádza aj pani z kvetinárstva... všetky tri krútime hlavami. Obdivovala som samu seba za sebaovládanie, zrejmé mi v tom pomáhal úžas takého „gigantu“, ktorého prioritou sú služby občanom. Vtom, ako som sa obzerala vôkol obzerajúcich si nás, som si všimla na druhom krídle vchodových dverí oznam o „dočasnom zrušení pobočky“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Schádzam do mesta s trpkosťou, rozčarovaním, sklamaním nad konaním iných a dávam si opakovane záväzok, že svoj vnútorný hlas budem rešpektovať. Na hlavnej pošte v centre mesta bez dlhých rečí dostávam za podpis balíček.

Nestrácajúc odvahu v snahe dopátrať sa pravdy, pýtam sa, či ten, čo mi doručil žltý lístok do schránky nevedel, že pošta na Tarči je zrušená? Pani za okienkom pokrúti hlavou a znechutene ma informuje, že nie a že sa tu cíti ako v Kocúrkove, lebo ona, ako pracovníčka, nazvem ju prepážková pracovníčka prvého kontaktu, zlíže všetko, čo klientovi prinesie slina na jazyk, lebo nie vždy je klient doma, aby očakával a vítal kuriérsku službu; nie všetci majú internet, aby boli e-mailovými správami informovaní o doručení zásielok... a vlastne, aj keby boli, nič to na veci nemení, lebo človek má všakovaké povinnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo dodať o spolupráci a kompetenciách Slovenskej pošty, a. s., Spišská Nová Ves a poštovej kuriérskej služby? No comment.

Keď som si prečítala informácie o odstupnom vo výške 178 000,– €, môžeme byť všetci hrdí, že máme také HRDÉ generálne riaditeľky Slovenskej pošty, a. s. Už teraz viem, prečo je na poštách otvorené každé druhé okienko, prečo sa rušia pobočky a prečo je lepšie poslať list 1. triedou... ? Vlastne všetky otázky sú úplne zbytočné, pretože vo všetkom je nejaký fígeľ.

A v tomto je Ján s veľkým F.

Katarína Kellnerová

Katarína Kellnerová

Bloger 
  • Počet článkov:  69
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nemusíme žiť tak, ako sme žili do včera. Nedržte sa zaužívaných návykov, a tisícky možností vás budú pozývať do nového života. Christian Morgenstern Zoznam autorových rubrík:  Bútľavá vŕbaLuna na každý deňĽudia nášho mestaNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu