reklama

Dedičstvo a dane

Mám ťažké srdce... na úradníčky v štátnej a verejnej správe, ktoré aj na slovíčka „Prosím alebo „Prosím vás“ vždy zareagujú po svojom... neochotou, svojhlavosťou. Posúďte sami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Blíži sa 31. január a to je pre mnohých dobre známy dátum na podanie Priznania k dani z nehnuteľností, k dani za psa, k daní za predajné automaty a k dani za nevýherné hracie prístroje podľa zákona č. 582/2004 Z. z. o miestnych daniach a miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady v znení neskorších predpisov. Ak som niekomu povinnosť pripomenula, som rada, lebo sa vyhne problémom.

Tak pekne po poriadku. Dnes som navštívila príslušné oddelenie k správe daní na MsÚ v Sp. Novej Vsi, aby som si vyzdvihla tlačivá. V kancelárii boli tri úradníčky, z ktorých jedna, najbližšie sediaca dvihla zadok a spod pultového stola mi tlačivo podala. Na jej otázku, akej dane sa týka moje priznanie som odpovedala stručne: „z nehnuteľnosti trávnatých a lesných porastov“. Úradníčka mi podala jedno tlačivo. Tlačivo, dosť podobné tomu daňovému, ani som neriešila, čo dvojstrana obsahuje. Všeobecná inteligencia pre „daňovníka“ by mala byť len nápomocná pri vypísaní takého „jednoduchého“ tlačiva. Predsa len som sa na pätnásť sekúnd priklincovala v kancelárii a poprosila si ešte dva tlačivá pre súrodencov, ktorých tiež čaká tá istá milá povinnosť, priznať daň k zdedenej nehnuteľnosti. Úradníčka už na spiatočnej ceste k svojej pracovnej stoličke zastala a pohotovo reagovala: „prefoťte si to alebo stiahnite z internetu“. Keby ochota kvitla v ich kancelárii by kvitli dnes tulipány.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pozdravila som sa cez zuby, lebo ma veľmi mrzelo, že som sa nestretla s porozumením a ochotou, akú som od úradníčok očakávala. Minimálne sa ma mohla spýtať, či nepotrebujem aj vysvetlivky, prípadne koľko tlačív potrebujem, pre koľko subjektov budem podávať priznanie k daní. Ona si splnila len svoju psiu povinnosť.

Neostávalo mi nič iné len pohladiť môjho nemého spoločníka na stole a požiadať, aby vychrlil toľko tlačív, koľko potrebujem, ale ešte predtým som sa zastavila v kancelárii u susedky, ktorú taká milá povinnosť čaká na budúci rok a posťažovala sa.

A ja sa pýtam kompetentných: „načo my vlastne máme verejnú a štátnu správu, načo máme toľkých úradníkov sediacich na teplých úradníckych miestach, keď im chýba ochota a porozumenie pre klienta... veď všetko si napokon môžeme stiahnuť z internetu!? A tí, ktorí internet nemajú (trebárs z dôvodu vysokého veku alebo iných dôvodov) a ani kopírovacie stroje, pre tých budú mať úradníčky pochopenie?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Napokon som sa dostala k výsledku a poznatku: „načo je vlastne dedičstvo“? Na dve veci, dane (aj pre úradníkov a úradníčky) a druhú si domyslíte...

Katarína Kellnerová

Katarína Kellnerová

Bloger 
  • Počet článkov:  69
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nemusíme žiť tak, ako sme žili do včera. Nedržte sa zaužívaných návykov, a tisícky možností vás budú pozývať do nového života. Christian Morgenstern Zoznam autorových rubrík:  Bútľavá vŕbaLuna na každý deňĽudia nášho mestaNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu